piektdiena, 2010. gada 20. augusts

Otilie

Man nav ne jausmas, cik sen Otilie tika atvērts un cik ilgi pastāv. Šad un tad Kristīne ieminējās par veikalu, kur tirgo skaistas lietas. Pēdējā laikā arī glancētajos žurnālos sācis reklamēties kā franču vintage.. Šoreiz man veikals bija pa ceļam un nolēmu beidzot iet to izlūkot.
Iegāju un apjuku. Vispirms tāpēc, ka ieraudzīju šķīvi ar stikla kupolu – tādu, ko vajag katrā konditorejā. Nodomāju, ka simpātiska lieta, un sāku lūkoties pēc cenu zīmes (man ir svarīgi apzināt, cik kur kas maksā). Ha, ha. Izrādās, uz šķīvja esošie cepumi nebija butaforija, bet gan Otilie iekārtotās kafijotavas sastāvdaļa. Jā, protams, lietu burzmā ieraudzīju arī lielo kafijas automātu. OK, divi vienā, proti bode un kafijotava.. (kā vēlāk izrādīsies, tas tagad ir dikti modē).
Sāku klīst, t.i., spraukties pa šaurajām takām dziļāk veikalā telpās. Skaisti audumi, tapetes. Un cenas. Principā iespaids kā tematiskajā Alan deko vai Sienā, kur maza telpa pārbāzta ar visu ko, bet sev vajadzīgo lietu bez apkalpojošā personāla atrast nav iespējams (tas laikam ir viens no pārdošanas trikiem).
Apčamdīju pāris skaistus aizkaru audumus un intereses pēc virzījos pie tveramākām lietām, proti, traukiem. Pa ceļam gan ievēroju arī marokāņu/āfrikāņu stila lampas, vai tās būtu kā nodeva Francijas aizjūras kolonijām? Tātad trauki, precīzāk gan to cenu lapiņas mani principā uzjautrināja. Pat man kā ne visai mērķtiecīgai un kompetentai “franču stila” interjera priekšmetu apzinātājai uzreiz bija skaidrs, ka kaut kas nav kārtībā. Ar kādu motivāciju ir domāts pircējam pārdot tur esošās sīklietas, man nav skaidrs. Trauki, kas salīdzinoši nekādas kvaitātes, no name zīmola (pardon, ja kļūdos) un attiecīgi augstās cenas dēļ nekad nevarēs konkurēt kaut vai ar Villeroy Boch (ja grib pa smalko) vai ebay, etsy (ja gribas ar izaicinājumu) piedāvājumu. Tādas pašas nekādas glāzes un karafes, tējkannas un metāla izstrādājumi, kas konkrētajā kontekstā cilvēkam ar labu fantāziju vēl saistītos ar francisko, bet tik pat labi varētu tikt noliktas jebkurā interjerā. Svečturi, ko droši vien lētāk var atrast Pierā u.tml. veikalos. Mjā, man nebija arī dūšas pārliecināties, vai visam apakšā nav Made in China. Man nebūtu nekas iebilstams, ja tās lietas būtu trīs reizes lētākas. Lai price/performance attiecība būtu adekvāta. Starp citu saldumu/gardumu trauks ar stikla kupolu te maksāja ap 23Ls, līdzīgus, pat jaukākus var atrast Stokmanā pa 13Ls un 18Ls.
Ak jā, promejot manu skatienu piesaistīja plaukts ar kannām, kas izskatījās kā dekupāžas upuri.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru